İngiltere'deki Reading Üniversitesi'nden bilim insanları, kalp sağlığının korunmasında bazı meyve ve sebzelerin belirleyici rol oynadığını ortaya koydu. Araştırmacılar, İngiltere ve ABD'den 30 binden fazla kişinin beslenme alışkanlıklarını biyobelirteçler aracılığıyla inceledi. Çalışmada, günde önerilen beş porsiyon meyve ve sebze tüketilse bile çoğu kişinin kalp ve damar hastalıkları riskini azaltan flavanol bileşiklerini yeterli düzeyde almadığı tespit edildi.
Porsiyon başına en yüksek flavanol içeriğine sahip besinler arasında şeftali, yaban mersini, ahududu, yeşil çay, fasulye, kiraz ve kabuklu elma sıralandı. Araştırmacılar, günlük toplam meyve ve sebze miktarından çok seçilen türlerin önemli olduğunu vurguladı. Bir avuç yaban mersini, bir fincan yeşil çay ya da az miktarda fasulye eklenmesinin bu faydalı bileşiklerin alımını önemli ölçüde artırabileceği belirtildi.