İletişim ve Medya Komisyonu yürütme organı Başkanı Belig Abu-Kelal, Irak’ın modern dijital altyapıyı geliştirme ve 5G ağını devreye alma kararlılığını yineledi. Abu-Kelal, Ankara’da düzenlenen küresel düzenleyiciler zirvesinde, dijital altyapının yeniliği desteklemesi, tüketiciyi koruması ve yatırımı çekmesi gerektiğini söyledi. Irak hükümetinin, telekomünikasyon ve dijital hizmetlerdeki hızlı değişime ayak uydurmak için çalışmalar yürüttüğünü belirtti.

Komisyon ile İletişim Bakanlığı arasındaki anlaşmazlık nedeniyle 5G lisansının askıya alınmasının ardından süreçte duraklama yaşanmıştı. Mart 2025’te Bakanlar Kurulu, Vodafone ile iş birliği içinde 5G ağını işletmek üzere ulusal bir mobil şirket kurulmasını onaylamıştı. Irak’ın 5G planı, ülkenin telekom sektöründe önemli bir adım olarak görülüyor.