Bağdat Operasyonlar Komutanı Korgeneral Velid Halife et-Temimi, çarşamba sabahı kentin kuzey girişinde yer alan El-Abayici kontrol noktasını, kapsamlı yenileme ve geliştirme çalışmalarının tamamlanmasının ardından açtı. Yenileme kapsamında yolların asfaltlandığı, modern sundurmalar yapıldığı, araç geçiş yollarının düzenlendiği ve personel için uygun konaklama alanları sağlandığı belirtildi. Kontrol noktasına ayrıca gelişmiş kamera gözetim sistemi ve araçların daha hızlı ve hassas biçimde denetlenmesi için modern sonar cihazları kuruldu.

Projenin, vatandaşların üzerindeki yükü azaltmayı, büyük yük araçlarının kuyruklarını önlemeyi ve kuzey girişlerindeki trafik yoğunluğunu düşürmeyi amaçladığı ifade edildi. Çalışmanın Selahaddin ilinin hizmet ekipleri ile Askerî Türbe iş birliğiyle hayata geçirildiği bildirildi.