ABD Başkanı Donald Trump, dijital hizmetlere yönelik vergi uygulayan ülkelerin ABD'ye ihracatına yüzde 100 gümrük tarifesi uygulamakla tehdit etti. Trump, Truth Social hesabından yaptığı açıklamada, bazı Avrupa ülkelerinin Amerikan teknoloji şirketlerini hedef alan dijital vergileri değerlendirdiğini belirtti. Bu adımı atan her ülkenin ABD'ye yaptığı tüm ihracata anında ek gümrük tarifesi uygulanacağını kaydetti.
Trump, söz konusu tarifenin mevcut veya gelecekteki ticaret anlaşmalarından bağımsız olarak yürürlüğe gireceğini vurguladı. Ayrıca yönetiminin Amerikan şirketlerine yönelik mali hedef almayı reddettiğini ifade etti. Açıklama, Avrupa Birliği içinde dijital hizmet vergilerinin uygulanması veya genişletilmesine ilişkin tartışmaların yoğunlaştığı bir dönemde geldi.
Fransa, bu tür vergileri ilk uygulayan ülkeler arasında yer almış ve Washington ile daha önce ticari gerilimlere yol açmıştı