Gemi takip verileri, Hürmüz Boğazı'ndaki deniz trafiğinin dünkü saldırıya rağmen Cuma günü normal şekilde sürdüğünü ortaya koydu. Bloomberg'in aktardığı verilere göre boğazdan her iki yönde gemi geçişi olağan biçimde devam ederken, boş dört petrol tankeri Körfez'e doğru, dolu iki tanker ise boğazdan çıkış yönünde ilerliyor. ABD'li yetkililere dayandırılan Wall Street Journal haberinde, İran Devrim Muhafızları'nın dün Hürmüz Boğazı'nda Singapur bayraklı bir yük gemisine saldırdığı bildirilmişti.
İngiliz Kraliyet Deniz Kuvvetleri'ne bağlı UKMTO, Güneydoğu Umman açıklarında seyreden geminin isabet aldığını ve köprüsünün hasar gördüğünü açıkladı; olayda personel yaralanması ya da çevresel bir etki yaşanmadığı bildirildi. UKMTO, gemilere bölgeden 'dikkatli geçiş' çağrısı yaptı. Olayın ardından Uluslararası Denizcilik Örgütü, Hürmüz Boğazı'nda mahsur kalan denizcilerin tahliye planının geçici olarak askıya alındığını duyurdu.
IMO Genel Sekreteri Arsenio Dominguez, kararın tahliye planı kapsamındaki gemilere güvenlik güvencelerinin yeniden teyit edilmesi amacıyla alındığını belirtti