İran'ın Hürmüz Boğazı'nı yönetmek için kurduğu kurum, perşembe akşamı yaptığı açıklamada, kurumun belirlediği yollar dışında geçen gemilere güvenli geçiş garantisi verilmeyeceğini duyurdu. Kurum, X platformu üzerinden yaptığı paylaşımda, gemi sahibi, işletmici ve kaptanın izin verilmeyen güzergâhlardan geçişin sonuçlarından sorumlu tutulacağını belirtti. Açıklama, İngiltere Deniz Ticareti Operasyonları Kurumu'nun Umman açıklarında bir yük gemisinin Hürmüz'dan geçerken şüpheli bir saldırı bildirmesinin ardından geldi.

Wall Street Journal gazetesi, İran Devrim Muhafızları'nın Hürmüz Boğazı'nda Singapur bayraklı bir yük gemisine saldırdığını, bunu ABD'li yetkililere dayandırdığını aktardı. Uluslararası Denizcilik Örgütü, bölgedeki güvenlik güvencelerinin yeniden teyit edilmesi için tahliye planındaki gemicilerin geçici olarak askıya alındığını açıkladı. Hürmüz'dan geçen ticari gemi trafiği, ABD ile İran arasındaki geçici barış anlaşmasının geçen hafta yürürlüğe girmesinin ardından hızla artmıştı.

Ancak geçen hafta sonu İran, su yolunun kapatıldığını bildirmiş, boğazdan geçiş yetkisi olmayan hiçbir gemiye izin verilmeyeceğini duyurmuştu