Erbil'de onlarca yıldır düzenlenen geleneksel aşure mawkuplarından biri, bu yıl da büyük katılımla gerçekleştirildi. Kürdistan Bölgesi başkenti Erbil'de mawkubun sahibi Em Mustafa, aşurenin her yıl Hicri Muharrem ayının onuncu günü düzenlendiğini söyledi. Em Mustafa, bu yılki organizasyon kapsamında yaklaşık 400 kilogram et kullanılarak pirinç ve kıyma yemeği hazırladıklarını belirtti.
Hazırlanan yemekler, Erbildeki taziye merasimlerine katılanlara ücretsiz olarak dağıtıldı. Em Mustafa, bu etkinliğin aşure geleneklerini yaşatmak ve merasimlere katılanlara hizmet etmek amacıyla düzenlendiğini ifade etti. verdiği demeçte Em Mustafa, her yıl daha fazla kişiye ulaşmak için hazırlıkları büyüttüklerini vurguladı.
Bölge sakinleri, aşure mawkuplarının toplumsal dayanışma ve dini birliktelik açısından önemli bir yere sahip olduğunu belirtti. Erbil'de aşure vesilesiyle düzenlenen etkinliklerin kentin farklı mahallelerinde devam ettiği bildirildi