Kerbela, Aşure gecesi kentin en hüzünlü gecesine hazırlanıyor. Şehrin sokaklarında ve mahallelerinde yas bayrakları asılırken, evler ziyaretçilere açıldı ve hizmet konvoyoları konuşlandırıldı. Kerbela İl Meclisi üyesi İsraa en-Nasravi, güvenlik, sağlık ve hizmet hazırlıklarının bir aydan uzun süredir sürdüğünü, planın onaylandığını bildirdi.
Sağlık Bakanlığı bu yıl seyyar sağlık birimlerine resmi onay verdi; geçen yıl ziyaretçi sayısı 12 milyona ulaşmıştı. Hüseyni ve Abbasi Türbeleri, kalabalık akışını düzenlemek için üç ana yol belirledi. Hüseyni Türbesi, 2 bin personel ve 8 bin gönüllüyle 10 bin kişiyi görevlendirdi; 2 bin 400 modern kamera kuruldu.
Abbasi Türbesi ise 831 hizmet ve matem konvoyunu üç ana eksende dağıttı, günlük 50 bin yemek hazırladı ve 2 bin akıllı kamerayla izleme sağladı. Iraklı ve yabancı 419 gazeticiye akreditasyon verilirken, SNG ve LiveU yayın cihazlarıyla canlı yayın altyapısı kuruldu