Necef Çevre Müdürlüğü Müdürü Cemal ABD Zeyd Şilaka, Yüksek Yargı Konseyi'nin son genelgesine göre kentte çevre kirliliğine yol açan resmi veya gayri resmi tüm kurumların yasalar çerçevesinde hesap vermesi gerektiğini söyledi. Şilaka, konuya ilişkin açıklamasında Yüksek Yargı Konseyi'nin çevre standartlarının uygulanması ve kirliliğe neden olan kurumların sorumlu tutulması konusundaki yasal hassasiyeti bir kez daha vurguladığını belirtti. Genelgenin Çevre Bakanlığı'nın 23 Haziran 2026 tarihli ve sayılı yazısına dayandığını aktaran Şilaka, çevre kısıtlamalarını ihlal edenler hakkında işlem başlatılmasının hedeflendiğini söyledi.
Yüksek Yargı Konseyi'nin ilgili mahkemelere, 2009 tarihli Çevrenin Korunması ve İyileştirilmesi Kanunu'nun 32. maddesi hükümlerini devreye alma ve çevre ihlallerine karışan daire ve kurum başkanları hakkında yasal işlem uygulama talimatı verdiğini ifade etti. Şilaka ayrıca kirliliğe neden olan kurumların kirliliğin kaynağını ortadan kaldırması, etkilerini gidermesi ve çevreye ya da vatandaşlara verilen zararları yürürlükteki yasa ve talimatlar uyarınca tazmin etmesi gerektiğini söyledi