ABD ve Körfez İşbirliği Konseyi dışişleri bakanlarının Bahreyn'in başkenti Manama'da perşembe günü düzenlediği ortak toplantı sona erdi. KİK Genel Sekreterliği'nin açıklamasına göre, toplantıya ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio ile KİK Dönem Başkanı Bahreyn Dışişleri Bakanı Abdullatif bin Raşid ez-Zayani eş başkanlık etti. Bakanlar, silahların devlet elinde toplanması için Irak hükümetinin yürüttüğü çalışmalara desteklerini yineledi.

İran'a bağlı grupların, KİK ülkelerine ve enerji tesislerine yönelik insansız hava aracı saldırılarını kınadı. Ayrıca ABD ile İran arasında 17 Haziran'da imzalanan anlaşma ve Pakistan ile Katar'ın arabuluculuk rolü memnuniyetle karşılandı. Bakanlar, İran'ın nükleer silah geliştirmesinin ve bölgedeki balistik füze ile vekil güçlerinin engellenmesi gerektiğini vurguladı.

Hürmüz Boğazı'nın yeniden açılmasının bölgesel güvenlik için şart olduğu belirtildi. Suriye, Lübnan ve Gazze başlıklarında da kapsamlı kararlar alındığı bildirildi