İran Dışişleri Bakanı Abbas Araghçi, Hürmüz Boğazı'nın gelecekteki yönetimi ve deniz hizmetlerinin belirlenmesi için komşu ülkelerle istişare halinde hareket edeceklerini açıkladı. Araghçi, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Maskat'ta yapılan ortak açıklamanın ardından Umman Dışişleri Bakanı Badr el-Busaidi ile verimli bir telefon görüşmesi gerçekleştirdiğini belirtti. İran ve Umman'ın bu çerçevede bir diyalog yürüteceğini yineleyen Araghçi, sürecin komşu ülkelerle istişare içinde sürdürüleceğini kaydetti.
Öte yandan Umman, ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio'ya ve Körfez ülkelerinin dışişleri bakanlarına yaptığı bilgilendirmede, Hürmüz Boğazı'na yönelik gelecek düzenlemelerde geçiş ücreti uygulanmayacağını bildirdi. ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio ise Trump yönetiminin İran'a geçiş ücreti uygulama yetkisi verecek bir anlaşma yapmayacağı tutumunu yineledi. ABD Başkanı Donald Trump da dün yaptığı açıklamada, İran'ın Hürmüz Boğazı'ndan geçen gemilere uygulamaya çalıştığı geçiş, sigorta ve diğer tüm ücretlere karşı çıkarak, aksi durumda İran ile müzakereleri sonlandırma tehdidinde bulunmuştu