Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kerbela faciasının hafızalarda yaşadığını ve Ehl-i Beyt sevgisinin kalplerdeki yerinin sarsılmaz olduğunu söyledi. Erdoğan, bugün Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde düzenlenen "Muharrem ayı iftarı" programında yaptığı konuşmada, İslam ümmetinin çocukları arasındaki birlik ve dayanışmanın güçlendirilmesi çağrısında bulundu. Türk devletinin vatandaşları arasında mezhep, düşünce ve inanç ayrımı yapmadığını belirten Erdoğan, hükümetinin eşitlik ilkesine bağlı kaldığını ve herkesle kardeşlik, merhamet ve adalet ruhuyla hareket ettiğini ifade etti.
Kerbela olayının acısını yineleyen Erdoğan, Hz. Hüseyin başta olmak üzere Ehl-i Beyt ve sahabelerini rahmetle andı. Konuşmasında, bedenler düşse de hakkın düşmediğini vurgulayan Erdoğan, Ehl-i Beyt'e saygının Türk halkının kültür ve tarihinin temel taşı olduğunu kaydetti.
Erdoğan, ortak değerlere sarılmanın önemine dikkat çekerek, Kur'an-ı Kerim'deki "Allah'ın ipine sımsıkı sarılın ve ayrılığa düşmeyin" ayetini birlik ve beraberliğin kalkanı olarak gösterdi