ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin'in Washington'a iyi sinyaller gönderdiğini belirtti. Rubio, Irak'ın egemenliğine ilişkin dosyanın yaklaşan ziyarette ele alınacak başlıca konulardan biri olacağını söyledi. ABD'li bakan, Irak tarafıyla diyaloğun sürdüğünü ve iki ülke arasındaki istişarelerin devam ettiğini kaydetti.

Rubio, Irak'ın iç işlerine karışmama ilkesine bağlı kalmakla birlikte ortak çıkarları ilgilendiren konularda işbirliğine açık olduklarını ifade etti. Irak ile ABD arasındaki güvenlik ve ekonomik ilişkilerin son dönemde yoğunlaştığına dikkat çekildi. Henüz tarihi resmen açıklanmayan ziyaretin önümüzdeki dönemde gerçekleşmesi öngörülüyor.

Taraflar, ziyaret kapsamında enerji, güvenlik ve egemenlik başlıklarını masaya yatırmayı planlıyor