ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, 26 Haziran'da Bahreyn'in başkenti Manama'da düzenlediği basın toplantısında, ABD ve Körfez ülkelerinin Hürmüz Boğazı'ndan geçen gemi ve tankerlerden herhangi bir geçiş ücreti alınmasına karşı olduğunu söyledi. Rubio, ABD yönetiminin Körfez'in istikrar ve güvenliğini zayıflatacak bir karar almadığını belirterek, Körfez ülkeleriyle iletişim halinde olunacağını ve çıkarlarının korunması sürece dahil edileceklerini ifade etti. ABD Başkanı Donald Trump'ın bu tür bir ücretlendirmenin uygulanmayacağını açıkça bildirdiğini aktaran Rubio, Hürmüz'de geçiş ücretlerine sıfır desteğin söz konusu olduğunu vurguladı.

Rubio, İran'ın silahlı uzantılarının Irak, Yemen, Lübnan ve Gazze'deki grupları destekleyerek devletlerin egemenliğine açık biçimde müdahale ettiğini ve bölge istikrarını zayıflattığını söyledi. İran tarafından finanse edilen devlet dışı aktörlerin varlığı süresince gerçek bir barış ve istikrarın sağlanamayacağını kaydeden Rubio, yürütülen müzakerelerin bu yapıların faaliyetlerine sınır getirmeyi de kapsadığını belirtti. Rubio, İran'ın anlaşma yapmaması veya verdiği sözleri tutmaması halinde Trump'ın elinde birden fazla kararlı seçenek bulunduğunu, ancak bu seçeneklerin medya önünde tartışılmayacağını söyledi