Irak Petrol Bakanlığı, ülkenin OPEC üyeliğini sona erdireceğine ilişkin haberlerin hükümetin resmî tutumunu yansıtmadığını açıkladı. Bakanlık bugün yayımladığı yazılı açıklamada, Başbakan veya hükümet tarafından OPEC’ten çekilme yönünde bir adımın gündeme getirilmediğini bildirdi. Bakanlığa göre Irak, üye ülkelerin sürdürülebilir üretim kapasitelerine uygun üretim tavanlarının yeniden değerlendirilmesinin önemini sürekli olarak vurguladı.

Bu kapsamda OPEC ve müttefik ülkeler, bağımsız uluslararası bir danışmanlık şirketiyle koordineli biçimde üye ülkelerin sürdürülebilir azami üretim kapasitelerinin yeniden değerlendirilmesi sürecini başlattı; süreç Irak’ın etkin katılımıyla belirlenen takvime göre yürütülüyor. OPEC ve müttefik ülkeler, gönüllü kesintilere ait miktarların kademeli olarak geri döndürülmesine de başladı; tüm gönüllü kesintilerin önümüzdeki birkaç ay içinde tamamlanması planlanıyor. Bakanlık, üretim tavanları veya kapasiteye ilişkin taleplerin OPEC ve müttefik ülkelerin çerçevesindeki teknik ve uzlaşı mekanizmalarıyla ele alındığını belirtti.

Açıklamada, örgütün üye ülkelerinin Irak’ın özel koşullarına ilişkin üst düzey bir anlayış gösterdiği, kırk yılı aşan savaş, ambargo ve altyapıyı hedef alan saldırılar nedeniyle ülkenin OPEC içinde eski konumuna dönüşünün destekleneceği kaydedildi