Irak’ın yeni Haberleşme Bakanı Mustafa Sind, düzenlediği basın toplantısında eski Petrol Bakan Yardımcısı Adnan Cemaili’nin tutuklanmasına ilişkin açıklamalarda bulundu. Bakan Sind, Cemaili’yi “petrol balığı” olarak nitelendirerek uzun süredir tasfiye işlerinden sorumlu bu ismin siyasi partilerin önde gelen finansörleri arasında yer aldığını söyledi. Cemaili’nin yürütme ve yasama organlarında geniş bir nüfuza ve güçlü ilişkilere sahip olduğu, faaliyetlerinin uzun süredir bilindiği belirtildi.
Bakan, Cemaili’nin bilinen bu etkisine rağmen dosyasının neden şimdi açıldığının soru işareti olarak kaldığını ifade etti. Öte yandan Kerkük’teki Kuzey Projeler Kurumu’nda Genel Müdür İyad El-Cevher ile Mali Birim Müdürü Lina Raid Muhsin arasında yaşandığı öne sürülen görüntülerle ilgili iddialar üzerine hükümet soruşturma başlattı. Kurum söz konusu iddiayı yalanlasa da resmi inceleme sürüyor.
Cemaili dosyası, Irak kamuoyunda yeniden tartışılan “yolsuzluk bireylerin değil, sistemin ürünüdür” değerlendirmesini gündeme getirdi. Yolsuzluğun büyük operasyonlarının organize biçimde yürütüldüğü, seçim sonrası makam alım-satımı ve güç paylaşımı iddiaları hatırlatıldı. İki yılı aşkın sürede harcanan büyük bütçelere karşın sağlık, eğitim ve temel hizmetlerde krizlerin sürdüğü, milyonlarca yurttaşın zor koşullarda yaşadığı bildirildi