Bağdat Belediyesi, kentteki içme suyu arıtma tesislerinde üretilen suyun insan tüketimine uygun olduğunu ve Dicle Nehri'ndeki kirliliğin yılların birikimiyle oluştuğunu açıkladı. Belediye sözcüsü Adî el-Cundeyl, resmi ajansa yaptığı açıklamada, kirlilik sorununun yeni olmadığını ve sorunu azaltmak için ilgili kurumlarla çalıştıklarını söyledi. Nüfus artışı ve yapılaşma nedeniyle bazı vatandaşların yağmur suyu hatlarını kanalizasyona bağladığını, bunun da bir kısım atık suyun Dicle'ye akmasına yol açtığını belirtti.

Belediyenin, Çevre Bakanlığı ve sağlık kurumlarıyla ortak çalışma yürüttüğü ve atık su arıtma projelerinin tamamlanması için mali tahsisat gerektiği ifade edildi. Önümüzdeki günlerde Rustumiye'de günlük 105 bin metreküp kapasiteli en büyük arıtma tesisinin açılışa hazırlandığı, ayrıca Karkh tarafındaki Buaysa'da günlük 351 bin metreküplük tesisin tasarım ve danışmanlık çalışmalarının tamamlandığı bildirildi. İçme suyuna ilişkin laboratuvar sonuçlarının suyun güvenli ve standartlara uygun olduğunu ortaya koyduğu vurgulandı