Irak Dışişleri Bakanlığı, bölgedeki çatışmanın tarafları arasında varılan anlaşmazlıkların çözümünü memnuniyetle karşılayarak savaşın reddedildiğini ve sürdürülmeyeceğini açıkladı. Bakanlığın bugün yayımladığı bildiriye göre, Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin, Birleşik Arap Emirlikleri Dışişleri Bakanı Şeyh Abdullah bin Zayid Al Nahyan ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Hüseyin, iki ülke arasındaki ilişkilerin derinliğine ve önemine vurgu yaparak karşılıklı çıkarlar doğrultusunda ortak işbirliğinin geliştirilmesi gerektiğini belirtti.

Görüşmede son bölgesel gelişmeler de ele alınırken bakan, Irak'ın savaşı reddetme, genişletmeme, yatıştırma çağrısı yapma ve Körfez ülkelerini hedef alan saldırıları kınama yönündeki tutumunu yineledi. Hüseyin ayrıca taraflar arasındaki anlaşmazlıkların çözümünün bölgede güvenlik ve istikrarı güçlendirmesine yönelik umudunu dile getirdi. Bin Zayid de Irak ile ikili işbirliğini geliştirme arzusunu yineleyerek ülkeye güvenlik, istikrar ve refah temennisinde bulundu.

Hüseyin, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Genel Direktörü Rafael Grossi ile mevcut duruma ilişkin konularda görüşmeler yaptığını da bildirdi