Kerbela Valisi Nasif Casim el-Hatabi, Aşura ziyaretinin zirve noktasına ulaşıldığını ve güvenlik ile hizmet planlarının yüksek bir düzeyde sorunsuz biçimde yürütüldüğünü açıkladı. Vali, güvenlik planının esnek olduğunu ve ağırlıklı olarak istihbarat çalışmasıyla farklı güvenlik birimlerinin üst düzey koordinasyonuna dayandığını belirtti. Yolların hâlâ açık olduğunu ve ziyaretçi trafiğinin akıcı şekilde sürdüğünü kaydeden Hatabi, ilgili kurumlar arasında iş birliği ve eş güdümün ziyaretin başarılı geçmesi için sürdürüleceğini söyledi.

Hizmet planının Muharrem ayının başından bu yana devam ettiğini aktaran Vali, ziyaretçilere hizmet sunmak, Hz. Hüseyin adına kurulan hüseyni heyetleriyle matem alaylarını desteklemek ve merasim süresince gerekli ihtiyaçları karşılamak amacıyla uygulandığını vurguladı