ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, ABD ile İran arasındaki olası anlaşmaya ilişkin teknik heyetlerin önümüzdeki hafta başında yeniden bir araya geleceğini açıkladı. Rubio, çarşamba günü gazetecilere yaptığı açıklamada, teknik ekiplerin 29 veya 30 Haziran'da çalışmalarına döneceğini belirtti. Ekiplerin ele aldıkları konulara göre ayrıldığını aktaran Rubio, görüşmelerin İsviçre'de yapılmasının beklendiğini söyledi.
Rubio, kendisinin bu müzakerelere bizzat katılmayacağını, teknik düzeyde ABD Dışişleri Bakanlığı ve Enerji Bakanlığı yetkililerinin yer alacağını ifade etti. ABD ve İran, geçen hafta savaşı durdurma konusunda bir anlaşmaya varmış, iki taraf arasındaki görüşmeler İran'ın nükleer programı ve ABD'nin Tahran'a yönelik yaptırımlarına ilişkin açık meselelerde nihai anlaşmanın şekillendirilmesiyle sürmüştü