Kürdistan Bölgesi hükümeti, petrol şirketlerinin bölgedeki faaliyetlerine yeniden başladığını duyurdu. Bölge hükümeti Sözcüsü Peşawa Hurami, yaptığı yazılı açıklamada, HKN şirketinin günlük 7 bin varil kapasiteyle üretime döndüğünü, Atroş sahasında ise üretimin pazar günü yeniden başlayacağını belirtti. Hurami, Leşkan sahasında Gulf Keystone şirketinin aynı gün üretime geçtiğini, DNO'nun Tawke ve Fişhabor sahalarında cuma günü üretimi sürdüreceğini, Hunt Oil'in de 8 Temmuz'da çalışmalarına başlayacağını kaydetti.
Hurami, bu şirketlerin önceki saldırılar nedeniyle ciddi hasar gördüğünü, güvenli üretimin sürmesi için hasarlı sahaların yenilenmesinin gerekli olduğunu ifade etti