Bağdat Belediyesi, bugün Fas'ın Tanca kenti ile karşılıklı işbirliği ve deneyim paylaşımını öngören bir mutabakat zaptı imzalandığını duyurdu. Belediyeden yapılan açıklamaya göre, anlaşma Bağdat Belediye Başkanı Ammar Musa Kazım başkanlığındaki heyetin, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Örgütünün Tanca'da düzenlenen Dünya Kongresi'ne katılımı sırasında imzalandı. Belediye Başkanı Ammar Musa Kazım, mutabakat zaptını Irak tarafı adına; Tanca Belediye Başkanı Mounir Limouri ise Fas tarafı adına imzaladı.
İmza törenine UCLG Bölgesel Başkanı Mehmet Doman, Arap Kentleri Örgütü Genel Sekreteri Badr Vail el-Acil ile kongreye katılan çeşitli Arap kentlerinin temsilcileri hazır bulundu. Anlaşma, kentsel yönetim, sürdürülebilir kalkınma, belediye hizmetleri ve yerel yönetim alanlarında deneyim ve başarılı uygulamaların paylaşılmasını hedefliyor. Mutabakat kapsamında teknik ve idari bilgi alışverişi, karşılıklı ziyaretler, çalıştaylar ile uzmanlaşma programlarının düzenlenmesi öngörülüyor.
Taraflar ayrıca kentsel planlama, dijital dönüşüm, belediye hizmetlerinin geliştirilmesi ve yerel yönetim verimliliğinin artırılması konularında da ortak çalışma yürütecek