Eski milletvekili Rahim ed-Diraci, kimyasal gübre üretim projesinde yolsuzluk şüpheleri bulunduğunu açıkladı. Diraci, belgeleri ve kanıtları Sanayi Bakanı Halid Battal'a sunduğunu belirtti. Eski milletvekili, Enbar kentinin Ramadi kentinde eskiden Ortadoğu'nun en büyük kimyasal gübre fabrikasının bulunduğunu, sonradan Basra'da benzer bir tesis kurulduğunun duyurulduğunu söyledi.

Projede yalnızca bir sundurma ve yerel imalat ekipmanlar kurulduğunu, üzerine kimyasal gübre fabrikası yazılı tanıtım tabelası asıldığını ifade etti. Açılışın eski Sanayi Bakanı ve bakanlık yetkililerinin katılımıyla yapıldığını kaydetti. Diraci, söz konusu şirkete yüzde 96, hükümete ise yüzde 4 hisse veren sözleşmeyle şirketin fiilen var olmadığını ileri sürdü.

Şirketin Türkiye ve diğer ülkelerden gübre ithal edip Çin'den getirilen "Irak'ta üretildi" yazılı çuvallarla yerli ürün gibi pazarladığını iddia etti. Bakan Battal'ın dosyayı takip edeceğini taahhüt ettiğini, ancak sonradan iddiaları "ticari rekabet" kapsamında değerlendirdiğini aktardı