ABD Başkanı Donald Trump, Fox News'a verdiği röportajda Amerikalı denetçilerin Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ekiplerine katılarak İran'daki nükleer tesisleri denetleyeceğini söyledi. Trump, Tahran'ın ülkesine nükleer denetçi kabul etmeyi kabul ettiğini belirterek, denetçilerin İran'a gelmesi için acele olmadığını ifade etti. İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi, saldırıya uğrayan nükleer tesislere erişim ve bu tesislerdeki nükleer materyal konusunun yalnızca ABD ile varılacak kesin anlaşma ve yaptırımların kaldırılmasına yönelik somut adımlar sonrasında görüşülebileceğini kaydetti.
İran Dışişleri Bakanlığı da saldırıya uğrayan nükleer tesislere ve materyallere Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı denetçilerinin erişimi için bir plan bulunmadığını yineledi. Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Genel Direktörü Rafael Grossi ise Washington ile Tahran arasında varılan geçici anlaşmanın ardından ajansın İran'da yakın zamanda denetim yapacağını duyurdu. ABD ile İran arasındaki görüşmeler, İran'ın nükleer programı ve uluslararası denetim mekanizmalarına ilişkin devam ederken, nihai düzenlemelerin detayları taraflar arasında müzakele edilmeye devam ediyor