Irak Petrol Bakanı Hayyan Abdulgani, Bağdat'ta düzenlenen Küresel Petrol Şirketleri Forumu'nda yabancı şirketlere ülkedeki batı gaz sahalarının geliştirilmesine katılım çağrısı yaptı. Bakanlık binasında bugün yapılan toplantıda konuşan Abdulgani, Irak'ta faaliyet gösteren şirketlerin müteahhit değil ortak olarak değerlendirildiğini ve sözleşme maddelerinin ortak çalışmayla uygulandığını söyledi. Hükümetin üretimi artırmaya ve yatırım ortamını iyileştirmeye odaklanan bir strateji belirlediğini belirten Bakan, Başbakan'ın yüksek bedelli ihalelerin gözden geçirilmesi yönündeki talimatını hatırlattı.
Küresel piyasalardaki mevcut koşullar nedeniyle kalite ve entegre standartların esas alınacağını vurguladı. Bakan, Hürmüz Boğazı'ndaki son dönemde yaşanan gerilimin ardından şirketlerin alacaklarını Irak Petrol Pazarlama Şirketi üzerinden tahsil edebileceğini ifade etti. Toplantıda yatırımcılara saha geliştirme ve ödeme mekanizmalarına ilişkin netlik sağlanması hedeflendi