Kürdistan Bölgesi hükümeti Uluslararası Tavsiyeler Koordinatörü Dindar Zibari, mevcut kabine döneminde 1000'den fazla uyuşturucu ve uyarıcı madde tüccarının güvenlik güçlerince yakalandığını açıkladı. Zibari, Erbil'de düzenlenen uyuşturucuyla mücadele konferansında yaptığı konuşmada, gözaltına alınan kişilerin yargı süreçlerinin tamamlanması ve verilen cezaların infazı için bölgedeki ıslah ve tutuklama merkezlerinde tutulduğunu belirtti. Koordinatör, hükümetin yalnızca güvenlik ve caydırıcı tedbirlerle sınırlı kalmadığını, aynı zamanda bağımlılık tedavisi için de adımlar attığını söyledi.
Bu kapsamda Çalışma ve Sosyal İşler Bakanlığına bağlı ıslah kurumlarında, bağımlıların rehabilitasyonu ve tedavisine yönelik 6 uzman sağlık merkezi kurulduğu bildirildi. Zibari, insanı ve tedavi edici yönü ön plana çıkaran bu merkezlerin, bağımlıların topluma yeniden kazandırılmasını hedeflediğini ifade etti