Irak Su Kaynakları Bakanlığı, ülkenin kaynak ülkelerden ek su tahsislerine ihtiyaç duyduğunu açıkladı. Bakanlık Sözcüsü Halid Şimal, resmi gazeteye yaptığı açıklamada, barajların ek su miktarlarını alabilecek kapasitede olduğunu belirtti. Başbakan Ali Falih ez-Zeydi, önceki gün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi; iki taraf, ortak çıkarlara hizmet eden anlaşmalar için diyalog ve koordinasyonun sürdürülmesi gerektiğini vurguladı.

Şimal, bakanın Türk tarafıyla müzakere sürecini güçlendirmeye ve su yönetimi projelerini geliştirmeye devam ettiğini söyledi. Bakanlık, Kürdistan Bölgesi hükümetiyle eşgüdüm içinde baraj ve rezervuarlardaki su seviyesini artırma çalışmalarını sürdürüyor. Hubbaniye ve Sersar gibi doğal çukurların su dengesinin sağlanması ve taşkın dalgalarının emilmesi amacıyla kullanılabileceği bildirildi.

Şimal, Türkiye ve Suriye’deki büyük barajların inşasının bölgedeki su yönetimini değiştirdiğini ve Irak’ı dışarıdan gelen tahsislere daha bağımlı hale getirdiğini kaydetti. Bakanlık, iklim değişikliği ve azalan tahsisler nedeniyle suyun verimli kullanımını artırmaya yönelik projeler yürütüyor. Türk tarafıyla teknik ortaklık ve su yönetimini güçlendirecek ortak projelerin sürdürüleceği belirtildi