ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, ABD ile İran arasında geçen hafta imzalanan ve Washington-Tahran savaşını sona erdiren anlaşmanın ardından üç günlük Körfez turuna başladı. Rubio, turne kapsamında Salı akşamı Birleşik Arap Emirlikleri'nin başkenti Abu Dabi'ye ulaştı. Turun amacı, anlaşmanın İran'a 300 milyar dolarlık bir fon kurulması gibi geniş tavizler içerdiği yönündeki endişeleri gidermek.

Gazetecilere açıklama yapan Rubio, müttefiklerin anlaşmaya ilişkin kaygılarının görüşmelerde gündeme geleceğini söyledi. ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, anlaşmaya uzanan son müzakere turunu İsviçre'de İranlı yetkililerle yürütmüştü. İran'a karşı sert tutumuyla bilinen Rubio'nun anlaşmaya yaklaşımı, ABD Kongre'sindeki bazı Cumhuriyetçilerin anlaşmayı Tahran lehine tavizler olarak nitelendirmesi nedeniyle yakından takip ediliyor