Irak Yüksek Yargı Konseyi Başkanı Yargıç Faiq Zidan, bugün Çevre Bakanı Soraya Abdulvahid ile bir araya geldi. Görüşmede, devlet kuruluşlarında görev alan birinci derecedeki yöneticilerin çevreye verdiği zarara yol açan ihmal ve kusurlar nedeniyle yargı yoluyla hesap vermesine ilişkin prosedürler ele alındı. Yüksek Yargı Konseyi’nin açıklamasına göre, taraflar ayrıca resmi veya özel ayrımı yapılmaksızın çevreyi kirleten tarafların kirliliği gidermesinin ve yürürlükteki yasalar çerçevesinde vatandaşlara ve çevreye verilen zararların tazmin edilmesinin zorunlu hale getirilmesini değerlendirdi.

Zidan, Abdulvahid’e yeni görevine başlaması dolayısıyla tebriklerini iletti. Toplantıda çevresel zarardan sorumlu tutulacak kişilere yönelik yargısal mekanizmaların güçlendirilmesi üzerinde duruldu