Irak Genel Trafik Müdürlüğü, ülkenin tüm kentlerinden Kerbela’ya ulaşan dış yol yolları boyunca sabit ve seyrar radarların kurulumuna ve işletmeye alınmasına başlandığını duyurdu. Müdürlükten yapılan yazılı açıklamada, uygulamanın trafik güvenliğini artırmak ve vatandaşların canını korumak amacıyla hayata geçirildiği belirtildi. Bu adımın özellikle araç ve ziyaretçi trafiğinin yoğunlaştığı dönemlerde hız ihlalleri ile kazalara yol açan trafik kural ihlallerini denetlemek için atıldığı ifade edildi.
Modern radarların trafik disiplinini sağlayarak yol kullanıcıları için daha yüksek güvenlik düzeyi oluşturacağı vurgulandı. Genel Trafik Müdürlüğü, sürücülere yasal hız sınırlarına ve trafik kurallarına uymaları, trafik düzeninin korunmasına katkıda bulunmaları çağrısında bulundu. Açıklamada ayrıca kurallara uyulmasının yolculuk ve ziyaretçilerin Kerbela’ya güvenle ulaşmasını sağlayacağı kaydedildi