Kuveyt'teki Dasman Diyabet Enstitüsü'nde yapılan bir araştırma, sofralık şekerin tamamen çıkarıldığı bir diyetin bağırsak mikrobiyomu ve metabolik sağlık üzerinde beklenmedik olumsuz etkiler yaratabileceğini ortaya koydu. Çalışmada 12 fare iki gruba ayrılarak bir grup düşük yağlı şekerli diyet, diğer grup ise düşük yağlı şekersiz diyetle 16 hafta beslendi. Aynı kalori miktarını alan iki grupta vücut ve karaciğer ağırlığı benzer kalsa da şekersiz diyet uygulanan farelerde glukoz toleransında bozulma, insülin duyarlılığında azalma ve açlık insülin düzeylerinde düşüş görüldü.

Şekersiz beslenen grupta bağırsaktaki faydalı Lactobacillus murinus gibi bakteriler azalırken iltihaplanmayla ilişkili bakteriler arttı ve kolon ile karaciğerde yağlanma ve iltihaplanma belirtileri tespit edildi. Araştırma sonuçları ENDO 2026 kongresinde sunulurken henüz hakemli yayın aşamasında olduğu ve bulguların insanlar için geçerli olup olmadığının ek çalışmalarla netleşmesi gerektiği vurgulandı. Obezite cerrahı Dr.

Mir Ali, şeker ve karbonhidrat kısıtlamasının kilo verme stratejilerinin temel unsuru olmaya devam ettiğini belirterek bulguların temkinli yorumlanması gerektiğini söyledi