İran Dışişleri Bakanlığı, İsviçre’de düzenlenen dörtlü görüşmelerde nükleer dosya ve yaptırımlar konusunda ayrıntılı bir müzakere yürütülmediğini açıkladı. Bakanlık Sözcüsü İsmail Bağayı, başkent Tahran’daki basın toplantısında, imzalanan mutabakat zaptının nükleer dosya ile yaptırımların 60 gün içinde ele alınmasını öngördüğünü belirtti. Bağayı, mutabakatın karşılıklı saygı ve gerçekliğe bağlılık temelinde kurulduğunu, üst düzey söylemlerin müzakere sürecini zayıflatabileceğini söyledi.
Sözcü, Lübnan’a yönelik saldırıların durdurulmasının mutabakatın ayrılmaz bir parçası olduğunu ve ABD’nin bu konudaki taahhüdünün açıkça dile getirildiğini kaydetti. İran, Katar, Pakistan, ABD ve Lübnan’ın katılımıyla Lübnan’da tırmanışın önlenmesi için bir mekanizma üzerinde anlaşıldığını aktaran Bağayı, bu mekanizmanın çatışmaların sona erdirilmesi sürecini de izleyeceğini bildirdi. Bakanlık ayrıca mutabakat hükümlerinin uygulanmasına yönelik özel bir çalışma grubunun kurulduğunu duyurdu.