Bağdat İl Meclisi Hizmetler Komisyonu Başkan Yardımcısı Ali Halil el-Amiri, Dicle Nehri suyunun yüzde 80 ila 90 oranında kirlendiğini ve içme, hayvan sulama ile tarımsal sulama amacıyla kullanıma uygun olmadığını açıkladı. Amiri, kirliliğin nehirden çeşitli amaçlarla yararlanan yaklaşık 10 milyon kişinin sağlığını tehdit ettiğini söyledi. Komisyonun, kirliliğin durdurulması için Meclisin diğer komisyonlarıyla koordineli kapsamlı bir kampanya başlattığı ve ilgili kurumlarla resmi yazışmalara geçtiği bildirildi.

Amiri, her gün arıtma tesisi bulunmayan dokuz noktadan doğrudan Dicle'ye 5 bin metreküp atık su boşaltıldığını ve denetim mekanizmalarının işlemediğini aktardı. Kirliliğin başlıca nedenleri arasında başkentteki Tıp Şehri Hastanesi başta olmak üzere hastane atıklarının nehre boşaltılması gösterildi. Hastanenin atıkları için sağlık çukurları oluşturulması amacıyla ilgili birime resmi yazı gönderildiği kaydedildi.