İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Gharibabadi, İsviçre'de ABD ile yürütülen teknik müzakerelerin sona erdiğini açıkladı. İran resmi haber ajansı IRNA'ya göre Gharibabadi, dört ülke arasındaki görüşmelerin tamamlandığını ve sonraki tur müzakerelerin çerçevesi konusunda mutabık kalındığını bildirdi. Taraflar yaptırımların kaldırılması, nükleer konular, yeniden yapılanma ile ekonomik kalkınma ve denetim ile uygulama başlıklarında dört çalışma grubu kurulmasını kararlaştırdı.
Görüşmelere Katar ve Pakistan aracılık ederken, başmüzakereci Mohammad Bagher Ghalibaf başkanlığındaki İran heyeti Tahran'a döndü. Aracı ülkeler, ABD ve İran'dan kıdemli yetkililerin İsviçre'deki birinci tur görüşmeleri tamamladığını duyurdu. Katar Dışişleri Bakanlığı'nın ortak açıklamasına göre taraflar 60 gün içinde nihai anlaşmaya varılmasına yönelik bir yol haritasında anlaştı.
Açıklamada, teknik müzakerelerin hafta boyunca İsviçre'nin Bürgenstock dağ tesisinde süreceği, Lübnan'da çatışmanın sona erdirilmesine ilişkin bir mekanizma üzerinde uzlaşıldığı ve tartışmalı boğazdan ticari gemilerin güvenli geçişi için bir iletişim hattı açıldığı belirtildi.