İran ile ABD arasında 18 Haziran 2026'da İslamabad'da 14 maddelik bir mutabakat zaptı imzalandı. İran, Washington'un düzenlemek istediği protokol törenini reddederek anlaşmayı uzaktan elektronik imzayla onayladı. Mutabakat kapsamında ABD, İran'a yönelik petrol ve doğalgaz ihracı yaptırımlarını tamamen kaldırdı, en az 300 milyar dolarlık imar ve kalkınma fonu kurulmasını kabul etti ve küresel yatırım şirketlerinin İran pazarlarına dönüşüne izin verdi.
Karşılığında İran, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı denetiminde uranyum zenginleştirme oranlarını düşüreceğini taahhüt etti. Anlaşmada ayrıca Hürmüz Boğazı ve Umman Denizi'nde deniz ulaşımının güvenliğine ilişkin düzenlemeler yer alıyor. ABD Kongresi'nde hem Demokrat hem de Cumhuriyet milletvekilleri anlaşmaya karşı çıkarak metni İran taleplerine verilmiş tavizler olarak nitelendirdi.
Belgede Arap güvenliği, balistik füzeler ve sınır ötesi insansız hava araçlarına yönelik bağlayıcı hesap verebilirlik mekanizmalarına yer verilmediği bildirildi. Mutabakatın 60 günlük müzakere sürecinde Arap ülkelerinin asli taraf olarak dahil edilip edilmeyeceği ise belirsizliğini koruyor.