Süleymaniye'de düzenlenen "Toplumsal Çevre Bilinci ve İstenmeyen Kazalardan Korunma" başlıklı panel, Kürdistan Çevre ve İmar Merkezi ile Rehberlik ve Moral Yönlendirme Müdürlüğü tarafından ortaklaşa gerçekleştirildi. Kentteki kültür merkezinde yapılan etkinliğe kültür insanları, aktivistler, memurlar ve Kürdistan Bölgesi İçişleri Bakanlığı'na bağlı kurumların temsilcileri katıldı. Süleymaniye Orman ve Çevre Polis Müdürlüğü'nden Albay Fayik Kadir, çevrenin insanın dış akciğeri olduğunu belirterek korunmasının yalnızca cezalarla değil toplumsal bilinçlendirmeyle mümkün olacağını söyledi.
Kadir, nehirlere atılan kirletici maddelerin ve av yasağı dönemlerindeki yasa dışı avcılığın balık popülasyonuna ciddi zarar verdiğini, yetkililerin ihlallere yönelik operasyonlarla bazı kişileri gözaltına aldığını aktardı. Tangero ve Bazian bölgelerindeki bazı fabrikaların hava kirliliğinin başlıca kaynakları arasında yer aldığını belirten Kadir, emisyonları azaltmak için işletmelerin filtre takması amacıyla bazı tesislerin yargıya sevk edildiğini bildirdi. Toprak mikrobiyolojisi alanında yüksek lisans yapan araştırmacı Samane Ömer, kimyasal gübrelerin bilinçsiz kullanımının toprak ekosistemine verdiği zarara işaret ederek organik gübreye geçiş ve toprak analizi yapılması çağrısında bulundu.
Sivil Savunma temsilcisi Teğmen Ari İbrahim Hasan ise hava ve suyun çevrenin temel unsurları olduğunu, yangın dumanı, sanayi emisyonları ve atıkların bu kaynakları kirlettiğini vurguladı. Panelin sonunda katılımcılar, çevre ihlallerinin Sivil Savunma'nın 115 numaralı acil hattına bildirilmesi çağrısı yaptı.