İran'ın Kermanşah kenti ile Kuzey Irak'taki Kürdistan Bölgesi, Şeyh Sala sınır kapısının yolcu trafiğine yeniden açılması konusunda nihai anlaşmaya vardı. Sarpol-i Zehab kentinin yöneticisi Ali Rıza Rızai, iki ülkenin yürütme birimlerinin Uramanat bölgesindeki sınır kapısını kalıcı bir ticaret ve yolcu geçiş noktasına dönüştürmek için altyapı çalışmalarını sürdürdüğünü bildirdi. Karar, İran sınır güvenliğinden üst düzey yetkililer, Kermanşah valisinin özel yardımcısı, Kürdistan Bölgesi gümrük müdürü ve iki taraftan yöneticilerin katıldığı koordinasyon toplantısının ardından alındı.

Görüşmelerde lojistik engellerin kaldırılması, ihracat akışının kolaylaştırılması ve ortak sınır pazarının çalışma saatlerinin uzatılması ele alındı. Kapı şu anda fayans, seramik, cephe taşı, plastik ürün, demir, gıda ve ev aletleri ihracatıyla aktif bir geçiş noktası olarak öne çıkıyor. Kapının yolcu trafiğine açılmasıyla bölgedeki ticaret hacminin artırılması ve Uramanat halkının ekonomik hareketlilik kazanması amaçlanıyor.