Irak’ta uyuşturucu, geçiş ülkesi olmaktan çıkıp tüketim pazarına dönüşerek güvenlik ve toplum açısından ciddi bir sorun haline geldi. Irak Parlamentosu milletvekili Yasir Vetvut, ülkenin uyuşturucu kaçakçılığı ve bağımlılıkla karşı karşıya olduğunu belirterek, İçişleri Bakanlığı ve destekleyici birimlerin son üç yılda istihbarat çalışmalarını birleştirme, vatandaş işbirliğini güçlendirme ve uyuşturucuyla mücadele dairelerini insan kaynağı ve modern teknolojiyle destekleme ekseninde kapsamlı bir strateji izlediğini söyledi. Vetvut, bu adımların onlarca şebekenin çözülmesini, sınırlardan yapılan kaçakçılık girişimlerinin engellenmesini ve onlarca ton uyuşturucu maddenin ele geçirilmesini sağladığını aktardı.
Kaçakçılık şebekelerinin ileri taşıma ve kamuflaj yöntemleri kullandığını, ancak güvenlik güçlerinin bu yöntemleri tespit ederek planları bozduğunu ifade eden milletvekili, bazı şebekelerin bölgesel ve uluslararası bağlantıları nedeniyle tehdidin sürdüğüne dikkat çekti. Bağımlılıkla mücadele girişimlerinde yer alan Kasım el-Azzavi ise bağımlılara yönelik özel tedavi ve rehabilitasyon merkezlerinin kurulmasının önemli bir adım olduğunu belirterek, güvenlik yaptırımlarıyla tedavi hizmetlerinin birlikte yürütülmesi gerektiğini vurguladı.