İran Dışişleri Bakanlığı, ABD ile İsviçre'nin Bürgenstock kasabasında düzenlenen üst düzey görüşmelerde İran heyetinin nükleer programı müzakere etmediğini açıkladı. Bakanlık, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ile ilişkilerin İran Parlamentosu'nun onayıyla yürütüleceğini bildirdi. İran'ın nükleer programına ilişkin yeni hiçbir taahhüt kabul edilmediği kaydedildi.
Katar ve Pakistan'ın ortak arabuluculuğuyla düzenlenen müzakerelerin ilk turu gece geç saatlerde sona erdi. Taraflar, siyasi denetimi üstlenecek üst düzey bir komite ile nükleer dosya, yaptırımlar, denetim mekanizmaları ve uyuşmazlık çözümüne ilişkin çalışma grupları kurulmasında anlaştı. Nihai anlaşmaya ulaşmak için 60 günlük bir yol haritası benimsendi.
Toplantıda ayrıca Hürmüz Boğazı'nda güvenli seyrüsefer için bir iletişim hattı kurulması kararlaştırıldı.