Kerkük İl Meclisi Başkanı Muhammed İbrahim el-Hafız, kent valiliğinin yıl sonunda Arap bileşene devredileceğini açıkladı. El-Hafız, kentin yönetimine katılan taraflar arasında imzalanan siyasi anlaşma kapsamında valilik makamının Arap bileşene geçeceğini belirtti. Söz konusu anlaşma maddelerinin taraflarca kararlaştırıldığını ve bu hakkın ilgili taraflarca kabul edildiğini kaydeden el-Hafız, dosyanın takip edildiğini söyledi.

Finansal haklara ilişkin konunun Bağdat'taki federal hükümetin yetkisinde olduğunu ifade eden el-Hafız, çiftçi ve müteahhitlerin alacaklarının ödenmesi için hükümetin girişimde bulunmasını umut ettiğini dile getirdi. Başbakan ve Maliye Bakanı'nın Irak genelindeki çiftçi ve müteahhitlerin haklarının ödenmesinde kararlı olduğunu aktaran el-Hafız, konunun ilgili makamlarla sürekli takip edildiğini vurguladı. El-Hafız ayrıca Keldani Kilisesi Patriği Mar Louis Raphaël Sako'nun Kerkük ziyaretini memnuniyetle karşılayarak, ziyaretin kentin bileşenleri arasında uyum ve ortak çeşitliliğin pekiştirilmesine katkı sağladığını belirtti.