Diyala'nın başkenti Bakuba'da güvenlik güçlerinin yaralı mensupları, kendilerine ayrılan toprakların dağıtılması talebiyle belediye binası önünde gösteri yaptı. Yaralıların temsilcisi Halil eş-Şummari, protestonun Nehri'ş-Şeyh bölgesindeki toprak haklarının teslim edilmesi amacıyla düzenlendiğini söyledi. Daha önce de birçok kez eylem yaptıklarını belirten eş-Şummari, ilgili kurumlardan bugüne kadar herhangi bir yanıt alamadıklarını ifade etti.
Eş-Şummari, son gösterinin il meclisinde toprak dağıtımı dosyasının yeniden incelenmesi için bir komisyon kurulduğuna dair bilgi üzerine gerçekleştirildiğini kaydetti. Yaralılar, incelemenin belediye ve yerel yönetimin sorumluluğunda olması gerektiğini savunarak il meclisi üyelerinin toprak dağıtımına müdahale etmemesini istedi. Eş-Şummari, dosyada usulsüzlük yapılabileceğinden ve hak sahibi olmayan kişilerin listeye eklenebileceğinden endişe duyduklarını dile getirdi.
Yaralıların, taleplerine yanıt verilmemesi halinde yeni gösteriler düzenleyeceği bildirildi.