Musul Valisi Abdülkadir ed-Dahil, kentte elektrik şebekesindeki kaçak bağlantı ve kayıplarla mücadele için sahaya çıkıldığını açıkladı. Yargı yılın başında Yüksek Yargı Konseyi Başkanı'nın kaçak bağlantı yapanlara yasal yaptırımların uygulanması talimatı verdiğini belirten Vali ed-Dahil, kaçak bağlantının kamu malının çalınması anlamına geldiğini ve yasada öngörülen cezanın bir ile yedi yıl arasında değiştiğini söyledi. Kent merkezi, ilçe ve nahiyelerde oluşturulan ortak komisyonların kaçak bağlantıları kaldırmak ve kayıpları azaltmak üzere çalışmaya başladığı, çalışmaların yerel yönetimin doğrudan denetimi altında yürütüldüğü bildirildi.

Musul'da dağıtılan toplam enerjinin yaklaşık yüzde 40'ının kayıplardan oluştuğuna dikkat çekildi. Vali, kayıt dışı yerleşim yerlerinde tüketimin takibi için 'kırmızı kart' uygulamasının görüşüldüğünü, böylece vatandaşların elektrik hizmetinden mahrum bırakılmadan tahsilatın düzenleneceğini kaydetti. Vali ed-Dahil, ülkenin mali krizi ve elektrik sorunlarına rağmen Musul'un enerji alanında öne çıkan kentlerden biri olmasının hedeflendiğini vurguladı.